poezja i zapiski

Poezja, czyli co mi w duszy gra

Tym razem mało mojego pisania, a więcej poezji.

Ostatnio dawno nic nie napisałam. Pewnie dlatego, że pochłaniają mnie inne pasje: dużo tworzę, mało śpię, gotuję, pracuję i uczę się nowych rzeczy i staram się spędzać dużo czasu z moimi dziećmi.

 

,,I…’’

Jestem

i będę znów łapać Cię

ze skrawek płótna

będę przeciskać się

przez tłum

złowrogo patrzących na mnie oczu

będę się pchać

mimo wszystko.

Czy tym razem Cię dogonię?

Odwaga jeszcze kroczy ze mną

czy nie okaże się za płochliwa?

I łaska Twoja na mnie

czy spłynie?

Czy mnie zauważysz?

„Stoję przed Tobą”

Surowość przyprawia mnie o dreszcze

Uciec chcę, lecz chłód zmroził mi nogi

Wpatruję się w Twój majestat

Nie chce się bać, lecz bojaźń mnie ogarnia

Tylko Twe oczy nie pasują do tego otoczenia

Ich błękit sprawia, że widzę niebo w pełni lata

Słońce dotyka moich policzków

Nie to nie słońce – to Ty

„***”

Znaleźć w życiu sens,

w zabieganiu trochę czasu,

w gwarze – ciszę.

Odnaleźć siebie.

Najbardziej jestem

kiedy mnie nie ma dla siebie.

„Ciszy” (memu Bogu)

W ciszy

szmer reklamówek

ktoś inny z boku na bok

sen przewraca

światło świetlików słychać

gwar z oddali

i ogień zapalonych zniczy.

Przechodzę

minęła mnie chwila

jak zawrócę

już nie powróci ta sama.

Przemija czas

wymęczone minuty

wloką się niemiłosiernie

stracony czas nigdy nie wróci.

I tak zasiądę

w bujanym fotelu

odbiciem siwych włosów

w lustrze rozświetlę pokój.

I gdy zasiądę

pomyślę

o straconym czasie

chwilach które ulotniły się szybciej

niż zazwyczaj.

Otulę się kocem

Twa miłość rozgrzeje

przemarznięte kości

i zabierzesz mnie

a przygoda pryśnie wraz ze snem

lub nigdy się nie skończy.

„*** ”

zastygłam w bezruchu

kąt mojego wzroku nieznacznie maleje

stykają się źrenice obcych ludzi

zbiegają do nieskończoności

Co Ciebie ostatnio pochłania?

DSCN2740

Skomentuj

