notes

Zakończenie i podziękowania

„Nauczyciel widzi więcej niż tylko twarze dzieci – stara się zobaczyć ich dusze.” B. Cage

Zbliża się zakończenie roku szkolnego. Dla mnie, jako nauczyciela, jest to bardzo intensywny okres, który trwa już od jakichś 2 tygodni. Mimo, że czasem brakuje już sił to trzeba się sprężyć i wycisnąć z siebie maksimum.

Dodatkowo Młodszy kończy żłobek, a Starsza od września przechodzi do grupy starszaków. Już od maja zastanawiam się co zrobić dla Pań, które opiekowały się moimi dziećmi. Paniom, które w tygodniu spędzają czasem więcej godzin z nimi niż ja – pomijam tu spanie.

Jakiś czas temu zrobiłam takie spersonalizowane notesy.

DSC_0726

DSC_0732

DSC_0736

DSC_0739

DSC_0743

A teraz nie mam pojęcia czy zrobić notesy, czy też czekoladowniki 😉

Na pewno będzie to jakiś drobiazg od serca, żeby podziękować, bo jest za co. Czuję ogromną wdzięczność za ogrom pracy Pań, którą włożyły w wychowanie moich dzieci.

I  podczas wyszukiwania cytatu odpowiedniego do wpisu natknęła mnie taka myśl… Szanujmy się. Szanujmy nie tylko nauczycieli, ale Siebie nawzajem. Bo tak naprawdę do czego zaprowadzi droga usłana brakiem szacunku do wszystkich wokoło.

Każdy z nas jest inny, niekoniecznie ma takie same poglądy, ten sam tok myślenia, ale czy to oznacza, że mam za to traktować kogoś źle i bez szacunku.

Jako nauczyciel nie oczekuję żadnych prezentów czy tym podobnych. Największym prezentem jest dla mnie uśmiech ucznia i takie jedno magiczne słowo „dziękuję”. To takie rzeczy sprawiają, że wiem o tym, iż moje marzenie zostania nauczycielem, podjęty wysiłek w wykształcenie się, liczne kursy, szkolenia i to, że 14 lat temu rozpoczęłam pracę jako nauczyciel nie poszło na marne. To słowa, które są jak paliwo, które sprawia, że chce się uczyć, dalej kształcić, poświęcać czas…

W życiu spotkałam różnych nauczycieli, wykładowców… Jedni byli rewelacyjni, inni wymagający i srodzy, ale to nie daje mi prawa do wyzywania, ani ich, ani kogokolwiek.

Pamiętajcie o tym, że dobro powraca, zło też…

 

6 thoughts on “Zakończenie i podziękowania

  1. Przepięknie zrobione notesy, a co do szacunku do drugiego człowieka to też się zgadzam. Każdy człowiek jest inny, każdy coś przeszedł w życiu i jedni są dobrzy, drudzy są źli i nie powinno się nikogo obrażać.

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

