organizacja · planowanie

Małymi kroczkami, czyli jak planować

Dziś chciałabym napisać o dzieleniu większych zadań na małe, a czasem i na maleńkie.

Bo czasem jest tak, że na samą myśl o zrobieniu czegoś większego od razu odechciewa mi się. Przecież nie mam czasu, nie wyrabiam… Więc jak zrobić coś co wymaga dużego nakładu naszej pracy.

Mam wiele czasu na pracę, dzieci, trochę na hobby, a najmniej czasu mam na sprzątanie. Bo co to jest takiego. Przecież posprzątanie mieszkania zajmuje godzinkę, rzekł mawiać mój mąż. Ale jak zaczynam sprzątać to potrafię spędzić w jednym pomieszczeniu kilka godzin. Patrząc na ilość spędzonych godzin w jednym pokoju zakładam, że musiałabym poświęcić z 2 dni, żeby być usatysfakcjonowana, więc nie mam czasu. Chcę mieć posprzątane, ale nie mam 2 dni całych nawet w miesiącu, które mogę, które chcę poświęcić na szorowanie mieszkania.

Pewnie to nie żadna nowość, ani nie odkryłam Ameryki, ale wpadłam na pomysł rozłożenia sobie pracy na mniejsze kroki.

Zacznę od sprzątnięcia scraproomu – mojego kącika kreatywnego. Piętrzą się tam stosy papierów, stempli i nie mam nawet kawałka blatu, żeby coś zrobić. Każda scraperka wie, że sprzątnięcie warsztatu pracy jest nie lada wyzwaniem. Dlatego też już kilka dni ten bałagan leży, bo nie mam tych kilku godzin, aby wszystko przeglądnąć, posegregować. Postanowiłam zrobić listę.

DSC_0476

Sprzątnięcie scraproomu to: przeglądnięcie papierów, stempli, wykrojników, mediów, kwiatów, dużych pudełek w których powrzucane są wszelkie możliwe rzeczy o których pewnie sama nie mam pojęcia, przeglądnięcie pasków z napisami, dodatkami…

Bo z taką listą to ja mogę i robić to wszystko miesiąc, ale będę robić i nie będę mówić, że czasu nie mam. Dam radę poświęcić od czasu do czasu pół godziny, czy kwadrans.

Podobnie u mnie jest z posprzątaniem mieszkania. Ono składa się z kilku pomieszczeń. I tak naprawdę wolę sprzątnąć jedno porządnie, niż całość byle jak. Od czasu do czasu przydaje się też generalny i dogłębny porządek w czeluściach szaf. Mogę przecież to zaplanować. Lubię też takie plany, bo one nie ograniczają mnie czasowo wcale, a wcale.

Niedługo koniec laby i czas z nowymi siłami zabrać się za zaplanowanie całego roku szkolnego. Już mam pomysły, planuję przekładki, zakładki i tematykę, aby odnaleźć się w moim pulchnym, ale małym organizerze.

DSC_0477

Ciekawa jestem czy jesteście już po urlopie czy przed i jak radzicie Sobie z powrotem do pracy?

Zachęcam Was też do zaglądnięcia na bloga Kasi, od tego zaczęła się moja miłość do planowania – worQshop oraz na blog Oli – Pani Swojego Czasu po garść świetnych rad dotyczących planowania. Ostatnio też odkrywam blog Ani – Niebalaganka ;), która pozwala nam ogarnąć rzeczywistość wokół nas 😉

 

 

18 thoughts on “Małymi kroczkami, czyli jak planować

  1. Dobry plan to połowa sukcesu! Ja kiedyś planowałam, teraz idę bardziej na żywioł, bo często okazywało się, że plany swoja drogą, a to, co się wydarza swoją… Ale dobrze mieć poczucie, że panuje się nad swoim czasem. 🙂

    Polubione przez 1 osoba

  2. oj ileż ja mam rzeczy „do zrobienia” w swojej głowie – lista się nie kończy :/ miałam ze dwa kalendarze/plannery, żaden mi do końca nie pasował … i choć póki co jestem ‚na etacie” w domu to wiecznie nie mam czasu. może od września to się zmieni, jak dwójkę wyślę do przedszkola i znajdę sens w planowaniu … tylko jeszcze jakiś kalendarz dobry żeby powstał. coraz bardziej skłaniam się myślami do bulletjournalu, tylko kiedy znajdę czas na tworzenie stron 😀 zazdroszczę ambitnych planów! fajnie to wymyśliłaś!

    Polubione przez 1 osoba

  3. Sprzątać scraproom to ja mogę godzinami. Najgorsze, że tego sprzątania jest sporo za każdym razem, kiedy skończę robić jakąś pracę. Powyciągam wszystko na biurko i zasypuję się farbami, tuszami, papierami… Dzięki za podzielenie się pomysłem z planerem. Ciągle szukam patentów na ogarnięcie mojego kącika scrapowego 🙂

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

