cardmaking · męska praca

Zdrowy egoizm

Jesteś EGOISTKĄ. Parskam śmiechem. Moja wewnętrzna debata trwa w najlepsze i nie wiem kiedy się skończy. Kto tym razem wygra. Na kogo postawić: sen, wewnętrzny spokój, praca, przyjemności, rodzina, dzieci, rozwijanie się…

Czy myślenie o sobie jest egoizmem? Czy można być szczęśliwym rezygnując z siebie? Wszystko zależy od wielu czynników.

DSC_0364

DSC_0366

Pamiętam moment, gdy byłam w stanie sprzątać kilka godzin. Lubiłam to. Jednak był to czas przed dziećmi. Potem nastał czas dzieci. Nauczyły mnie pokory. Nauczyły mnie rezygnacji z tego co nieważne. Oduczyły mnie perfekcjonizmu, a był on u mnie na wysokim poziomie. Trudna ciąża oduczyła mnie prawie wszystkiego, nawet przyjęcia trudnych rzeczy na klatę i powtarzania sobie codziennie: Co będzie to będzie, nie masz na to wpływu.

DSC_0367

DSC_0368

A życie nauczyło mnie tego, że wtedy jak jest Ci najbardziej trudno, to dźwigasz ten ciężar w samotności i to cholernie boli nawet, gdy ten ciężar spadnie Ci z ramion.

Wracając do dzieci… Wyzwoliły one we mnie ogromne pokłady mocy, bo gdyby nie one to nie dałabym rady. Nie potrafiłabym wstać z łóżka. One również wyzwoliły we mnie ogromne pokłady kreatywności. To dzięki nim tworzę. Niemniej jednak w pewnym momencie powiedziałam sobie dość. Postawiłam granicę. Zrozumiałam jak ważne jest mieć czas dla siebie, dla nich, kiedy znaleźć czas na pracę.

DSC_0361

DSC_0364

Dużo muszę się jeszcze nauczyć. Najtrudniej jest, gdy wracam zmęczona, wykrzesać z siebie minimum sił. Opanować się, to też jest trudne.
Wchodzę do domu po kilku godzinach w pracy w hałasie i zaraz jakaś awantura. Mam ochotę odwrócić się na pięcie i uciec. Jednak staram się rozwiązać problem za pierwszym razem, drugim i trzecim… ale na czwarty już brakuje mi sił.

DSC_0359

DSC_0372

DSC_0369

Kartka i kawałek boxa to prace inspiracyjne, które przygotowuję w ramach projektu z Budżetu Obywatelskiego, który kończy się w grudniu tego roku.

DSC_0378

Jednak pocieszający jest wpis, który czytałam na mataja.plO kłótniach rodzeństwa, że konflikty są normalne i zdarzają się wśród rodzeństwa bardzo często.

Kartkę zgłaszam na wyzwanie na blogu:

69909725_2345169505559696_2033050081258635264_n

baner-wyzwanie

Wyzwanie 8

 

10 myśli na temat “Zdrowy egoizm

Dodaj komentarz